Kategorier
Vardag

Väntans tider…

Efter två samtal till supporten, på Tele2, fick jag reda på att jag var tvungen att ha routern strömlös i minst tre timmar innan uppdateringen till den nya hastigheten skulle slå in. Suck!

Nu är det bara två timmar kvar tills det ska undersökas om det fungerar.

Uppdatering
Efter testat att ansluta min router igen efter fyra timmar och åtta timmar fungerar fortfarande inte mitt Internet. Suck! Blir nya samtal med supporten idag och mer väntan…

Kategorier
Vardag

Var ett tag nöjd…

Hade nästan kommit till ro med att helgen skulle bli utan ett “riktigt” internet, efter lördagens besked. Men så idag runt klockan 15 så ringer det en kille från Tele2:s support. “Tjena. vi har fixat din felanmälan nu. Så det enda du behöver göra är att starta om routern.” Åh så bra! Lycka! Får i alla fall söndag kväll med riktig hastighet. Nu var jag en nöjd Tele2-kund. För de skulle ju egentligen inte åtgärda det för än på måndag.

När jag kom hem från mässan var det första jag gjorde var att starta om routern – inget hände. Gjorde en fabriksåterställning – inget hände. Gjorde routern strömlös ett par minuter – inget hände. Startade om det igen – inget hände. Gjorde en reset – inget hände.

Suck. Får bli ytterligare ett samtal till Tele2:s support i morgon igen. Missnöjd Tele2-kund igen.

 

Kategorier
Vardag

Idag Mellerudsmässan

Idag står jag och Johanna i Bozzanovas monter på Mellerudsmässan i Rådahallen i Mellerud.

Kategorier
Vardag

Oooooh så segt…

Det var länge sedan man satt med så här slö hastighet på Internet. Tack vare Netflix maxade jag min trafikgräns på 30 Gb i torsdags. Igår eftermiddag ringde jag supporten på Tele2 för att uppgradera mitt abonnemang, så jag inte skulle klättra på väggarna under helgen. “Det går bra. Det kommer igång om en timme.” sa tjejen i supporten.

I morse hade det inte kommit igång, så ett nytt samtal till supporten fick göras. “Ja det är uppgraderat. Men inte i ditt modem. Det måste göras manuellt och de som gör det jobbar inte på helgen.”

Nu sitter jag och försöker få hem drivrutiner med en hastighet på max 0,2 Mbit… Ooooh så segt det går.

Kategorier
Vardag

Renoveringsvecka 5

Renoveringsveckan inleddes med ett samtal till rörmokaren för reklamation av toastolen. Han skulle ringa och ordna detta. Senare på eftermiddagen ringer serviceteknikern från Gustafsberg och boka en tid till morgondagen. På eftermiddagen ringer även elektrikern och meddelar att han fått tag i delarna till proppskåpet, men har fullt upp denna vecka och ska höra av sig i nästa vecka för tid. Vi har fått upp knoppar och annat krimskrams på toan… snart klar.

Tisdag morgon dyker servicetekninkern från Gustafsberg upp. På fem minuter har han plockat isär och satt ihop toaletten. Inget fel på den… bara lite justering. Ny lampa i hallen kommer upp.

På onsdagen görs ett försök att installera fläktstyrningen igen. Men det tänkta elröret, som ska användas till matning, hoppar ur nånstans i takets isolering. Nu lösning får funderas ut. Blir till att städa farstukvisten istället.

Torsdagen innehöll en liten överraskning. Elektrikern ringde och undrade om han fick komma och göra färdigt inkopplingen av jordfelsbrytaren. Det fick han ju såklart, så nu är all el klar.

Tidigare: Renoveringsvecka 4Renoveringsvecka 3Renoveringsvecka 2Renoveringsvecka 1En liten shoppingtripp till vår renoveringRenovering närmar sig med stormsteg