Efter ytterligare ett samtal på cirka en timme med Tele2-supporten, så får jag snällt be om att få återkomma i morgon igen. De kunde inte skicka ut ny utrustning riktigt än. Trots att fel är bekräftat enligt deras checklista. Men i morgon skulle det nog kanske gå bra.
Efter att, under detta samtal, ha startat om och reset:at, samt ändrat diverse inställningar i routern ett flertal gånger. Bytt ut alla nätverkssladdar. Startat om alla anslutna datorer. Och där i mellan mätt upp hastigheten på både Speedtest.net och Bredbandskollen mellan alla steg och bara fått en hastighet mellan 0,2 till 1,9 Mbit/s, kunde felet ändå inte fastslås riktigt än…
Hastigheten måste vara konstant under 5 Mbit/s innan de kunde konstatera att det var fel. Och eftersom jag stundvis ibland kan få ”rätt hastighet”, d.v.s. över 5 Mbit/s, så kunde det inte konstateras idag. Men i morgon kanske… Suck!